• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Har inte fått papper än, bara meddelande från inkasso att det gått vidare o skatteåterbäring kommer ju 7-9 april så tror inte utmätning osv hinner starta före det och dessutom har ja tänkt o använda skatten till just dom små skulderna som det gäller där, jag tänker mer framåt i längden kommer inte min lön räcka varje månad o vill inte låna för o lösa andra skulder, sluta med det för länge sen, har klarat mig ok då ja sålt saker osv men som sagt i längden ser ja att det inte kommer hålla
Har dem skickat vidare redan och dem verkligen gjort det och inget dem bara hotat med så kommer det att bli utslag innan skatten kommer om du då inte väljer att inte skriva på delgivningen men är ju som sagt inte att rekommendera om du vill ha sanering
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Har dem skickat vidare redan och dem verkligen gjort det och inget dem bara hotat med så kommer det att bli utslag innan skatten kommer om du då inte väljer att inte skriva på delgivningen men är ju som sagt inte att rekommendera om du vill ha sanering
Jag har inte sagt att ja inte ska skriva på dom?? Jag har inte fått papper än helt enkelt men när ja prata med Alektum inkasso så sa dom att dom skickat vidare pga jag missat på avbetalning plan, dom 2 är på ca 30.000kr och skatteåterbäring är på 62.000kr så det är lugnt men jag tänker framåt som sagt och då ligger inte utmätning och skuldsanering långt bort då jag har svårt o klara varje månad nu
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Några saker är hos Kfm men inte utslag där än och jag tror ja kommer hinna lösa dom med skatteåterbäring men jag har mkt annat på avbetalning på inkasso och det är verkligen en kamp varje månad , min sambo har hjälp mig en del , han vet att ja har skulder men inte hur stora eftersom jag hållt mig flytande och ja känner att han ska ju inte stå till svars för mitt.
Det började med några små oskyldiga avbetalningar o små lån som jag hade kontroll över sen hände något obehagligt på mitt tidigare jobb för några år sen o när ja fick annat jobb blev min lön sämre o lånekarusellen var igång o nu vet ja inte hur ja ska ta mig ur, jag har inga tillgångar , än äldre bil som inte är värd särskilt mkt och några smycken jag fått i arv typ
Jag har inte sagt att ja inte ska skriva på dom?? Jag har inte fått papper än helt enkelt men när ja prata med Alektum inkasso så sa dom att dom skickat vidare pga jag missat på avbetalning plan, dom 2 är på ca 30.000kr och skatteåterbäring är på 62.000kr så det är lugnt men jag tänker framåt som sagt och då ligger inte utmätning och skuldsanering långt bort då jag har svårt o klara varje månad nu
Ja men som du skrev att det inte blivit utslag än och du kommer lösa det med skatten innan. Det kommer du inte kunna göra om dem har skickat vidare det redan. Då kommer det på posten strax och då har du 10 dagar på dig efter att du skrivit på papperna och för att det ska se bra ut för sanering så är det inget man ska vänta med. Då kommer det hinna bli utslag innan skatten kommer det är allt jag säger :) säger inte att du ha gjort fel, men lät som om att du skulle väntaef att skriva på för att undvika utslag och det jag säger då är att det är inte bra om man vill ha sanering! Och är det ändå ditt mål så spelar det mindre roll om det blir utslag eller ej
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ja men som du skrev att det inte blivit utslag än och du kommer lösa det med skatten innan. Det kommer du inte kunna göra om dem har skickat vidare det redan. Då kommer det på posten strax och då har du 10 dagar på dig efter att du skrivit på papperna och för att det ska se bra ut för sanering så är det inget man ska vänta med. Då kommer det hinna bli utslag innan skatten kommer det är allt jag säger :) säger inte att du ha gjort fel, men lät som om att du skulle väntaef att skriva på för att undvika utslag och det jag säger då är att det är inte bra om man vill ha sanering! Och är det ändå ditt mål så spelar det mindre roll om det blir utslag eller ej
Det är väl massa folk som fått både utslag och utmätning som sen fått sanering , det är väl en del av processen som kan ske?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Såvitt jag vet kan inte skatteåterbäring utmätas förrän man har fått beslutet ”Skuld att betala” från Kronofogden. Det är tredje steget i processen som startar med ett ”Föreläggande” där man skickar in ett delgivningskvitto. Detta följs av ett ”Utslag” som följs av ”Skuld att betala”. Från Föreläggandet till Skuld att betala tar det några veckor varför jag är ganska säker på att din skatteåterbäring inte kommer att utmätas. Detta även om Föreläggandet hinner komma och du skickar in delgivningskvittot.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det är väl massa folk som fått både utslag och utmätning som sen fått sanering , det är väl en del av processen som kan ske?
Lyssna på vad jag säger stället för det du skriver är inte i närheten
 
Senast ändrad:

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Och berätta sanningen för din sambo @babygirl78 han kommer indirekt bli drabbad så lägg korten på borden i god tid :)
Ja vet dock inte hur han blir drabbad eftersom han står för allt som har med boendet o göra och jag betalar maten och dom kan ju inte komma o ta hans saker eller utmäta hans lön?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Ja vet dock inte hur han blir drabbad eftersom han står för allt som har med boendet o göra och jag betalar maten och dom kan ju inte komma o ta hans saker eller utmäta hans lön?
Du ska uppge hans inkomst i pappren till löneutmätning för hans lön räknas med i beräkningen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp